Керівник:

 shyriaeva

 Ширяєва Тетяна Михайлівна, доцент, кандидат психологічних наук

e-mail: tetiana.shyriaeva@oa.edu.ua,

телефон:(0365)  3 02 58

офісні години: понеділок – п’ятниця: 9.00 – 18.00, обідня перерва: 12.30 – 13.30

Помічник керівника:

Харченко Вікторія Євгенівна, старший науковий співробітник Інституту практичної психології та психотерапії, кандидат психологічних наук

e-mail: harvik77@gmail.com

Тел.: +38 0505255919

офісні години: понеділок – п’ятниця: 9.00 – 18.00, обідня перерва: 12.30 – 13.30

Інформація про наукових співробітників:

Харченко Вікторія Євгенівна, старший науковий співробітник, кандидат психологічних наук, психотерапевт за методом символдрами

 Гандзілевська Галина Борисівна, старший науковий співробітник,  кандидат психологічних наук, доцент кафедри психолого-педагогічних дисциплін, гештальт-консультант

 Шугай Марія Анатоліївна, старший науковий співробітник, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психолого-педагогічних дисциплін, практикуючий психолог, гештальт-терапевт

 Квашук Оксана Володимирівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психолого-педагогічних дисциплін, гештальт-консультант (спеціалізація ” Тілесно-орієнтована психотерапія”)

 Матласевич Оксана Володимирівна, завідуюча кафедрою психології та педагогіки, кандидат психологічних наук, доцент, практикуючий психолог, гештальт-консультант ( напрямок – сімейна психотерапія), ведуча тренінгових груп

Гільман Анна Юріївна, молодший науковий співробітник, лаборант, аспірантка НаУОА, викладач кафедри психології та педагогіки

Нижник Анна Євгенівна, аспірантка НаУОА, викладач кафедри психологіїта педагогіки, практикуючий психолог, гештальт-консультант (спеціалізація: “Діалогова модель в гештальт-терапії”, ” Тілесно-орієнтована психотерапія”)

Бояківська Іванна,  викладач кафедри психології та педагогіки, практикуючий психолог

Михальчук Злата Олегівна, студентка  ІV курсу спеціальності ” Психологія”.

Снігура Ольга Сергіївна, студентка ІІІ курсу спеціальності ” Психологія”.

 

Історія створення: створена у 2014 році як група практикуючих психологів, науковців (Шугай  М.А., Ширяєва  Т.М., Харченко В.Є., Нижник А.Є., Гандзілевська Г.Б., Квашук О.В., Матласевич О. В.) для здійснення психологічної підтримки  учасників АТО, які перебувають у  військовому госпіталі, їх сім’ї, родичів, друзів, знайомих та психологічної допомоги переселенцям із окупованої території.

Мета лабораторії: психологічна перепідготовка і підвищення кваліфікації спеціалістів, які діють в екстремальних ситуаціях, проводять реабілітацію осіб, які пережили кризову ситуацію; психологічна едукація учасників АТО, їх сімей та найближчого оточення, проведення наукових досліджень, дотичних до тематики лабораторії.

Завдання та плани діяльності: надання психологічних консультацій у госпіталях пораненим бійцям-учасникам АТО, робота із сім’ями та родинами учасників АТО, консультативна робота із переселенцями та мешканцями постраждалих внаслідок окупації територій, робота із дітьми, що пережили переселення із східної частини України, яка постраждала внаслідок проведення військових операцій, психоедукаційні заходироботи із мобілізованими військовими.

Реалізовані проекти (заходи): проведення науково-дослідної роботи на тему: «Дослідження психолого-екологічних та соціально-демографічних ризиків і фобій з обґрунтуванням наслідків для здоров’я молоді». З 1.10. – 20.12.2014 р.,  Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека м. Рівне – Проект «Друге дихання» (Харченко В.Є. , Бояківська І., Снігура Ольга (студентка ІІІ курсу),Михальчук Злата ( студентка ІV курсу)). Волонтерська робота з ВПО:

9.10. 2014 р. м. Сарни, участь у навчально-практичному семінарі  «Бібліотеки як центри підтримки громади в умовах воєнної загрози:  робота з внутрішньо переміщеними особами»  з тренінгом «Психологічні особливості роботи бібліотекаря з ВПО»; 13-17.10. 2014 р.. Майдан Незалежності, м. Рівне

(Вікторія Харченко та Іванна Бояківська) – робота у мобільному консультаційному пункті щодо дій населення у надзвичайних ситуаціях. Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи з питань надання психологічної допомоги постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій та вирішення нагальних потреб вимушеним переселенцям. Проведення навчальних семінарів :

6.10.2014 р. «Можливості символдрами при ПТСР».

24.10.2014 р. «Символдрама та ПТСР. Частина ІІ. Практика».

6.11.2014 р. «Депресія: етіологія та особливості терапії».

25.11.2014 р. “Робота з травмою: вітчизняний та закордонний підходи”.

20.02.2015 р. “Можливості роботи з кататимними предметами у кризових станах” .

11.03.2015 р. Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія імені Тараса Шевченко участь у науково-практичному семінарі ”Стрес і посттравматичний стресовий розлад: психолого-педагогічні шляхи подолання“ з виступом ”Теоретичні аспекти виникнення стресу та посттравматичного стресового розладу і розвиток навичок психологічного відновлення“.

20.03.2015 р проведення науково-практичного семінару тренінгу «Психологічна допомога дітям та батькам, що постраждали під час військових подій». Взяли участь практичні психологи ДНЗ (м. Нетішин), практичний психолог дитячого будинку творчості (м. Нетішин), студенти денного та заочного відділення спеціальності «Психологія». Впроваджується проект: «Розвиток професійної компетентності шкільних психологів, соціальних педагогів у роботі з дітьми та їх батьками, які пережили психотравмуючі  події”. Розробка та впровадження сертифікатної  програми «Психологія травмуючих ситуацій».  Тематика наукових досліджень: “Принципи та завдання вторинної профілактики стресу у дітей різних вікових груп”,”Аналіз реакцій на травматичні події у дітей Східного регіону України”,”Порівняльний аналіз реакцій на бойові дії у дітей підліткового віку Західного та Східного регіонів України”,”Психологічні особливості поведінки особистості у ситуації соціальної невизначеності”, “Особливості психологічної допомоги особистості у ситуаціях соціальної дезінтеграції”, “Фрустрація як актуальна проблема розвитку особистості”, “Проблема розвитку самоконтролю та самооцінки як компонентів вольової сфери особистості”, “Психологічні особливості роботи з особами що пережили екстремальний кризовий стан”, “Актуалізація особистісних проблем молоді під впливом кризових станів”, “Вплив екстремальної ситуації на вольову сферу особистості”, “Особливості мотиваційно-потребової сфери особистості, яка знаходиться у надзвичайній ситуаціїї”, “Особливості емоційних станів  молоді в умовах адаптації до нового середовища”, “Стресостійкість особистості як показник її адаптаційного потенціалу”, “Ассертивність як чинник соціально-психологіної адаптації молоді в умовах надзвичайних ситуацій”,”Особливості переживання кризи у дітей які вимушено покинули тимчасовано окуповану територію”,”Психологічні особливості адаптації молоді, що пережила кризові явища, до нових умов існування”, “Соціально-психологічні особливості системи адаптації підлітків що пережили надзвичайну кризову ситуацію”.