Гуменюк У. І.
ІРРАЦІОНАЛЬНІ ВІРУВАННЯ ЛЮДИНИ ЯК КОГНІТИВНІ УТВОРЕННЯ

У статті досліджено психологічні особливості такого конструкту, як “ірраціональні вірування людини”, охарактеризовано розуміння життєвих труднощів з точки зору когнітивної парадигми, подано ключові ірраціональні вірування сучасної вітчизняної вибірки, обґрунтовано доцільність вживання терміна “вірування” в контексті різних форм дисфункціональних когніцій людини.

Статья исследует психологические особенности такого конструкта, как “иррациональные верования человека”, дает характеристику понимания жизненных трудностей с точки зрения когнитивной парадигмы, описывает ключевые иррациональные верования современной отечественной выборки, обосновывает целесообразность употребления термина “верования” в контексте разных форм дисфункциональных когниций целовека.

An article researches psychological peculiarities of “human irrational beliefs” construct, describes cognitive approach to understanding of life difficulties, gives core irrational beliefs of contemporary national sample, explains necessity of using a construct of ‘beliefs’ in the context of different forms of human dysfunctional cognitions.
>> 2011-Гуменюк (Нікітчук У.І. ) 1_2011_17_11


Каламаж Р. В.
Модель професійної Я-концепції майбутніх юристів.

       У статті висвітлено питання побудови моделі професійної Я-концепції майбутніх юристів, згідно з якою цілісне вивчення процесу формування останньої в навчально- професійній діяльності, розкриття її сутності як специфічного особистісного утворення передбачає чітке уявлення про структурні компоненти, механізми розвитку та реалізації, функціональне призначення, етапи становлення у ВНЗ, рівні розвитку на основі системи критеріїв та відповідних показників, систему психолого-педагогічних умов і принципів.

В статье освещается вопрос построения модели профессиональной Я-концепции будущих юристов, согласно с которой целостное изучение процесса формирования последней в учебно-профессиональной деятельности, раскрытие ее сущности как специфического личностного образования предполагает четкое представление о структурных компонентах, механизмах развития и реализации, функциональном предназначении, этапах становления в вузе, уровнях
развития на основе системы критериев и соответствующих им показателей, системе психолого-педагогических условий и принципов.

The article deals with the issue of the construction of professional self-conception model of the future lawyers. According to the model mentioned below the general research of self-conception setting in educational and professional activities presupposes clear understanding of its components, development and realizing mechanisms, functionality, stages of establishment in educational institutions, levels of development based on a certain system of criteria, relevant variables, psychological and pedagogical conditions and principals.
>>2010-Каламаж Р.В. 1_2010_16_11


Квашук О. В.
Моральна свідомість як активне і цілеспрямоване ставлення молод шого
школяра до навколи шньої дійсності

У статті розглядається моральна свідомість як активне і цілеспрямоване ставлення дитини до навколишньої дійсності, яке формується в процесі вивчення “Основ християнської етики та моралі».

В статье рассматривается моральное сознание как активное и целенаправленное отношение ребенка к окружающей действительности, которое формируется в прцессе изучения “Основ христианской этики и морали».

The article deals with moral consciousness as active and purposeful attitude of a children to surrounding reality which is being formed in the process of learning of  “Christian ethics and morals».

>> 2010-Квашук О.В. 2_2010_16_13


Кобера А. В.
Теоретичні аспекти судово -психоло гічної експертизи емоційних станів

У статті розкрито правові та теоретичні проблеми проведення судово-психологічних експертизи емоційних станів, розмежовано юридичний та психологічних зміст поняття “сильне душевне хвилювання», виділено юридично значимі емоційні стани.

В статье раскрыты правовые и теоретические проблемы проведения судебно психологической экспертизы эмоциональных состояний, разграничено юридическое и психологическое содержание понятия “сильное душевное волнение», выделены юридически значимые эмоциональные состояния.

In the article the legal and theoretical issues of court and psychological expertise of emotional states are highlighted. The author strikes a balance between juridical and psychological contexts of the concept “a strong apprehension» and distinguishes the most significant emotional states of the area.

>> 2010-Кобера (Прокопенко А.В.)_2010_16_14


Матласевич О. В.
ПРОБЛЕМА ДОСЛІДЖЕННЯ МОРАЛЬНОСТІ В КОГНІТИВНІЙ ПАРАДИГМІ

У статті порушується проблема дослідження моральності в сучасній когнітивній психології. Описуються три шляхи формування моральності – через страх покарання, емпатійний та рефлексивний. Шляхом емпіричного дослідження авторка доводить ефективність рефлексивного шляху і обґрунтовує необхідність  дослідження моральності на метакогнітивному рівні.

В статье поднимается проблема исследования моральности в современной когнитивной психологии. Анализируются три пути формирования моральности – через страх наказания, емпатический и рефлексивный. Путем эмпирического исследования автор доказывает эффективность рефлексивного пути и обосновывает
необходимость исследования моральности на метакогнитивном  уровне.

In the article the problem of research of morality rises in modern cognitive psychology. Three ways of forming of morality are described – through fear of punishment, empatiyniy and reflectivity. By empiric research an author leads to efficiency of reflective way and substantiates necessity of research of morality on matacognitive levels.

>> 2010-Матласевич О.В. 2_2010_14_22


Максименко С. Д., Пасічник І. Д.
РОЛЬ КОГНІТИВНО – СТИЛЬОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ  ОСОБИСТОСТІ В ПРОЦЕСІ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У статті заналізуються напрацювання зарубіжних та вітчизняних дослідників стосовно зв’язків когнітивного стилю з інтелектуальною та мисленнєвою діяльністю, здібностями, пізнавальними процесами – як складовими метакогнітивної регуляції навчального процесу. Автори вказують на перспективність сучасних досліджень в цьому напрямку, а особливо стосовно вивчення впливу когнітивного стилю особистості на успішне виконання та результативність навчальної діяльності.

В статье анализируются наработки зарубежных и отечественных исследователей относительно связей когнитивного стиля с интеллектуальной и мыслительной деятельностью, способностями, познавательными процессами – как составляющими метакогнитивной регуляции учебного процесса. Авторы указывают на перспективность современных исследований в данном направлении, особенно в отношении изучения влияния когнитивного стиля личности на успешное выполнение и результативность учебной деятельности.

The article analyzes the characteristics of the process of learning from position of cognitive styles. Works of foreign and domestic researchers are analyzed in relation to connections of cognitive style with intellectual and cogitative activity, capabilities, and cognitive processes – as components of the metacognitive regulation of the educational process. Authors mark on perspective of modern researches in this direction, especially in regarding the study of influence of cognitive style of personality of the successful implementation and effectiveness of educational activity.

>> 2010-Пасічник І.Д. 3_2010_14_3


Шугай М. А.
ЗАСТОСУВАННЯ ГЕШТАЛЬТ-ПІДХOДУ ДО ВИВЧЕННЯ КОГНІТИВНИХ ПРОЦЕСІВ, ВАЖЛИВИХ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ  МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
У статті вказується на значення гештальт-підхіду у формуванні інтегративної точки зору на когнітивні процеси, які важливі для професійного становлення майбутніх психологів.

В статье указывается значение гештальт-подхода в формировании интегративной точки зрения на когнитивные процессы, важные для профессионального становления будущих психологов.

The article highlights the importance of Gestalt approach in shaping integrative perspective on cognitive processes that are important for professional development of future psychologists.
>> 2010-Шугай М.А._2010_14_34