По завершенню програми видається СЕРТИФІКАТ ІНСТИТУТУ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ТА ПСИХОТЕРАПІЇ НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ «ОСТРОЗЬКА АКАДЕМІЯ» про проходження програми.


Тренінг (1 модуль або підмодуль) відбувається 1 раз на місяць.

Тривалість 5 год. (з перервами на каву-брейк).

Кількість учасників: 10.

Кількість модулів: 8.

Зустрічі: по суботах з 10.00 до 16.00 (10 зустрічей)

Для участі у програмі Вам потрібно обов’язково зареєструватися

 за телефоном:

(096) 453-74-06 (Анна) або

(096) 222-48-83 (Наталія)

ШАНОВНІ ДРУЗІ!

Запрошуємо Вас до навчально-терапевтичної програми

ОСНОВИ ПСИХОСОМАТИКИ

Цільова аудиторія: програма буде корисна тим, хто зацікавлений практикувати психологічні знання та вміння у професійній діяльності психолога у психосоматичному підході, зокрема: студентам психологічних і медичних спеціальностей, психологам-початківцям, особам, хто вивчав психологію заочно та потребує додаткових знань та вмінь у цій спеціальності, медичним працівникам, соціальним працівникам та всім, хто цікавиться проблемами здоров’я.

Під час програми Ви:

  • опрацюєте методи роботи з психосоматикою;
  • набудете вміння та навички індивідуального консультування та групової роботи у психосоматичному підході;
  • зрозумієте механізм та причини  виникнення психосоматичних захворювань;
  • розглянете хворобу як блокування або ігнорування актуальної потреби / як способу вирішення несвідомого конфлікту;
  • зрозумієте справжнє відношення до хвороби;
  • попрацюєте із вторинною вигодою;
  • навчитеся формувати у клієнта позитивне налаштування на одужання;
  • навчите клієнта виражати свої емоції, почуття та потреби, відчувати себе;
  • отримаєте ресурси з хворобливого стану, навчитесь отримувати їх у здоров’ї;
  • дізнаєтесь про способи одужання, визначите необхідні кроки для клієнта, які допоможуть йому одужати;
  • зможете усвідомити майбутні перспективи, які з’являться у житті після одужання;
    пропрацюєте власні актуальні симптоми або прояви хвороби

Опис навчально-терапевтичної програми

«ОСНОВИ ПСИХОСОМАТИКИ»

 

Модуль І. Вступ до психосоматики

Ключові поняття психосоматики.

Психосоматичні теорії і моделі.

Стратегії поведінки під час стресу.

Причини розвитку психосоматичних проявів.

Підходи у роботі з психосоматикою .

Психосоматичне мислення і лікувальні дії.

Діагностика у психосоматиці.

Практична частина модулю.

 

Модуль ІІ. Практичні аспекти роботи психолога з психосоматичними проявами

Загальні уявлення про симптом.

Особливості роботи із симптомом.

Техніки для роботи із хворим органом.

Арт-техніки для роботи з хворобою, вторинною вигодою та одужанням.

Порівняння скарг і дій клієнта, перенесення їх у багатовимірну терапію.

Консультування клієнтів у психосоматичному підході.

Практична частина модулю.

 

Модуль ІІІ. Спеціальна психосоматика в роботі з клієнтом  

Психосоматика серцево-судинних захворювань.

Психосоматика хвороб органів дихання.

Психосоматика хвороб опорно-рухового апарату.

Психосоматика харчової поведінки.

Психосоматика шлунково-кишкових захворювань.

Психосоматика шкірних захворювань.

Психосоматика хвороб ендокринної системи.

Психосоматика інфекційних хвороб.

Практична частина модулю.

 

Модуль ІV. Особливості роботи з жіночою психосоматикою

Поняття жіночої психосоматики.

Причини розвитку психосоматичних проявів у жінок.

Аналіз психосоматичних симптомів та скарг у роботі з окремим органом у жінок.

Дослідження жіночих захворювань та причин їх розвитку.

Техніки роботи з жіночою психосоматикою.

Структура консультації у роботі з жіночими хворобами.

Практична частина модулю.

 

Модуль V. Особливості роботи із сімейною психосоматикою

Психосоматичні порушення як порушення у стосунках.

Поняття психосоматичних реакцій та сімейного симптому.

Методи роботи з сімейними захворюваннями.

Вторинна вигода у розвитку сімейної психосоматики.

«Дитина з симптомами» як представник хворої сім’ї.

Загальні принципи психотерапевтичного лікування.

Особливості консультування сімейних пар (основні техніки, специфіка роботи).

Практична частина модулю.

 

Модуль VI. Особливості психосоматичних розладів дитячого, юнацького та похилого віку.

Значення стосунків «батьки-дитина» у виникненні психосоматичних розладів дитячого віку.

«Психотоксичні» розлади у дітей.

Діагностика ситуації в сім’ї.

Кризова ситуація середини життя.

Психосоматичні розлади пов’язані зі старінням.

Можливості психотерапевтичної допомоги.

Практична частина модулю.

 

Модуль VII. Особливості психотерапії психосоматичних захворювань

Загальні питання терапії психосоматичних клієнтів.

Поняття про внутрішню картину хвороби.

Особливості ставлення клієнтів до психосоматичних захворювань.

Типи реакції клієнтів на захворювання.

Походження психосоматичних розладів.

Основні принципи психосоматичної психотерапії.

Психотерапевтична тактика.

Побудова психотерапевтичного процесу.

Практична частина модулю.

 

Модуль VIІІ. Окремі методи роботи з психосоматикою

Методи арт-терапії у роботі з психосоматикою.

Методи когнітивно-поведінкової психотерапії у роботі з психосоматикою.

Методи позитивної психотерапії та саногенного мислення у роботі з психосоматикою.

Методи тілесно-орієнтованої психотерапії у роботі з психосоматикою.

Методи процесуальної психотерапії у роботі з психосоматикою.

Методи психодрами у роботі з психосоматикою.

Методи гештальт-терапії у роботі з психосоматикою, зокрема у клінічній практиці.

Практична частина модулю.


Тренери навчально-терапевтичної програми «Основи психосоматики:


Наталія Кулеша

психолог, кандидат психологічних наук, фахівець у напрямку тілесно-орієнтованої психотерапії, казкотерапії, дитячий психолог, тренер по соціально-психологічній адаптації студентів до навчального процесу у закладах освіти, ведуча тренінгів.

 

Анна Гільман

психолог, кандидат психологічних наук, фахівець у напрямку процесуальної психотерапії, процесуальний психолог, психолог-консультант в транзакційному аналізі та гештальт-терапії, тренер по формуванню саногенного мислення, ведуча тренінгів «Симптоми болю: (інструменти у роботі з психосоматичними проявами)», «Симптоми болю: нові можливості хвороби. Частина ІІ», співавтор та ведуча циклу тренінгів «Мистецтво бути жінкою. Практики розвитку жіночності».