Майстерня практичного психолога
Керівник: Матласевич Оксана Володимирівна, кандидат психологічник наук, доцент, практикуючий психолог, гештальт– консультант, ведуча тренінгових груп
Контакти: електронна адреса для листування (e-mail): oksana.matlasevych@oa.edu.ua
тел. роб.: (03654) 2-34-96
тел.моб.: (096) 3970698
Інформація про співробітників:
Кулеша Наталя Петрівна, викладач кафедри психолого-педагогічних дисциплін
Контактна інформація: старомонастирський корпус НаУОА
тел. моб.: +38 0962224883
e-mail: nataliia.kulesha@oa.edu.ua
Гільман Анна Юріївна, викладач кафедри психолого-педагогічних дисциплін
Контактна інформація: старомонастирський корпус НаУОА
тел. моб.: (096) 4537406
e-mail: anna.hilman@oa.edu.ua
«Майстерня практичного психолога» створена, передусім, з метою розвитку та вдосконалення у студентів-психологів навичок практичної роботи психолога. Однак, паралельно вона ще й виконує функції психологічної служби ВНЗ.
Основною метою діяльності Майстерні практичного психолога є: підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами практичної психології та, одночасно, підтримка та захист психічного здоров’я всіх його учасників – студентів, викладачів та співробітників.
Пріоритетними напрямами діяльності Майстерні є:
- соціально-психологічна адаптація студентів до навчання у ВНЗ;
- професійне самовизначення студентської молоді, вирішення завдань розвитку мотивації до професійної діяльності, самовдосконалення і самоактуалізації, формування навиків саморегуляції, комунікативної компетентності тощо;
- формування позитивної життєвої перспективи та здорового способу життя (своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі, попередження наркоманії, алкоголізму, аморального способу життя);
- надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій життєвій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності в університеті.
Під керівництвом викладачів-наставників студенти-волонтери, починаючи з третього курсу, консультують студентів з питань самоорганізації і планування часу, психологічної готовності до сесії і поведінки на іспиті, навчають прийомам релаксації та саморегуляції, допомагають справитися з емоційними труднощами в період адаптації, вирішують проблеми міжособистісних відносин і спілкування в студентських групах.
Крім основних видів діяльності (індивідуальне консультування; індивідуальна і групова психологічна діагностика), проводиться ще групова тренінгова робота особистісної і соціально-психологічної спрямованості (створення команди, формування навичок партнерського спілкування, впевненості у собі, ефективного розподілу часу (time-менеджмент тощо); опитування студентів з метою визначення найактуальніших проблем їх життєдіяльності; проведення науково-практичних досліджень (індивідуальні стилі навчання; проблема адаптації до навчання у ВНЗ); висвітлюються проблеми та надаються рекомендації практичного психолога на сторінках університетської газети “Психолог і Я”.
Студентам, викладачам і співробітникам університету пропонуються тренінги:
- “Тренінг адаптації та згуртування колективу”,
- “Тренінг ефективного спілкування”,
- “Тренінг вирішення конфліктів”,
- “Здоровий спосіб життя”,
- “Самопізнання”,
- “Толерантність”,
- ”Комунікативні уміння та навички”.
Робота зі студентами планується відповідно до основних етапів професійного навчання: адаптації, інтенсифікації та ідентифікації.
На першому курсі (етап адаптації) – основна увага спрямована на надання допомоги студентові в адаптації до нових умов життєдіяльності. На цьому етапі передбачена:
- діагностика готовності до навчально-пізнавальної діяльності, мотивів навчання, ціннісних орієнтацій, соціально-психологічних установок;
- допомога в розвитку учбових умінь і регуляції своєї життєдіяльності;
- психологічна підтримка першокурсників у подоланні труднощів самостійного життя і вибудовуванні комфортних взаємин з однокурсниками і викладачами;
- консультування першокурсників, що розчарувалися у вибраній спеціальності;
- корекція професійного самовизначення при компромісному виборі професії.
На другому і третьому курсах (відносно благополучний етап інтенсифікації):
- проводиться діагностика особистісного й інтелектуального розвитку;
- надається допомога у вирішенні проблем, що виникають у взаєминах з однолітками і викладачами, а також в особистих стосунках.
На четвертому і п‘ятому курсах (етап ідентифікації):
- здійснюється «фінішна» діагностика професійних здібностей;
- надається допомога в знаходженні професійного поля реалізації себе;
- здійснюється підтримка в знаходженні сенсу майбутньої життєдіяльності.
Актуальні завдання Майстерні щодо її розвитку:
- створення банку адаптованих (групових і індивідуальних) комп’ютерних програм діагностики особистості;
- розробка психодіагностичних засобів вивчення і контролю розвитку психічних станів та професійно важливих особистісних властивостей студентів;
- розробка системи психогігієнічного і соціально-психологічного консультування абітурієнтів, студентів, науково-педагогічних і керівних кадрів ВНЗ
Цілеспрямована і продуктивна робота Майстерні практичного психолога сприяє підвищенню ефективності навчально–методичної і виховної роботи ВНЗ, повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку студентів на всіх етапах навчання, формуванню у студентів здібностей до саморозвитку і самовиховання, формуванню соціально–активної особистості.
До участі в роботі Майстерні практичного психолога запрошуються усі бажаючі студенти 1-5 курсів спеціальності «Психологія».
Графік роботи: щодня (крім вихідних) з 15.30 до 18.00.
No Comments Yet