4Майстерня практичного психолога

Керівник:  Матласевич Оксана Володимирівна, кандидат психологічник наук, доцент, практикуючий психолог, гештальтконсультант, ведуча тренінгових груп

 Контакти: електронна адреса для листування (e-mail): oksana.matlasevych@oa.edu.ua

тел. роб.:   (03654) 2-34-96

тел.моб.: (096) 3970698

Інформація про співробітників:

Кулеша Наталя Петрівна, викладач кафедри психолого-педагогічних дисциплін

Контактна інформація: старомонастирський корпус НаУОА

тел. моб.: +38 0962224883

e-mail: nataliia.kulesha@oa.edu.ua

Гільман Анна Юріївна, викладач кафедри психолого-педагогічних дисциплін

Контактна інформація: старомонастирський корпус НаУОА

тел. моб.:  (096) 4537406

e-mail:  anna.hilman@oa.edu.ua

 

«Майстерня практичного психолога» створена, передусім, з метою розвитку та вдосконалення  у студентів-психологів навичок практичної роботи психолога.  Однак, паралельно вона ще й виконує функції психологічної служби ВНЗ.

Основною метою діяльності Майстерні практичного психолога є: підвищення ефективності навчально-виховного процесу засобами практичної психології та, одночасно, підтримка та захист психічного здоров’я всіх його учасників – студентів, викладачів та співробітників.

Пріоритетними напрямами діяльності Майстерні є:

  • соціально-психологічна адаптація студентів до навчання у ВНЗ;
  • професійне самовизначення студентської молоді, вирішення завдань розвитку мотивації до професійної діяльності, самовдосконалення і самоактуалізації, формування навиків саморегуляції, комунікативної компетентності тощо;
  • формування позитивної життєвої перспективи та здорового способу життя (своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі, попередження наркоманії, алкоголізму, аморального способу життя);
  • надання психолого-педагогічної допомоги студентам, які перебувають у кризовій життєвій ситуації, з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності в університеті.

Під керівництвом викладачів-наставників студенти-волонтери, починаючи з третього курсу, консультують студентів з питань самоорганізації і планування часу, психологічної готовності до сесії і поведінки на іспиті, навчають прийомам релаксації та саморегуляції, допомагають справитися з емоційними труднощами в період адаптації, вирішують проблеми міжособистісних відносин і спілкування в студентських групах.

Крім основних видів діяльності (індивідуальне консультування; індивідуальна і групова психологічна діагностика), проводиться ще групова тренінгова робота особистісної і соціально-психологічної спрямованості (створення команди, формування навичок партнерського спілкування, впевненості у собі, ефективного розподілу часу (time-менеджмент тощо); опитування студентів з метою визначення найактуальніших проблем їх життєдіяльності; проведення науково-практичних досліджень (індивідуальні стилі навчання; проблема адаптації до навчання у ВНЗ); висвітлюються проблеми та надаються рекомендації практичного психолога на сторінках університетської газети “Психолог і Я”.

Студентам, викладачам і співробітникам університету пропонуються тренінги:

  • “Тренінг адаптації та згуртування колективу”,
  • “Тренінг ефективного спілкування”,
  • “Тренінг вирішення конфліктів”,
  • “Здоровий спосіб життя”,
  • “Самопізнання”,
  • “Толерантність”,
  • ”Комунікативні уміння та навички”.

Робота зі студентами планується відповідно до основних етапів професійного навчання: адаптації, інтенсифікації та ідентифікації.

На першому курсі (етап адаптації) – основна увага спрямована на надання допомоги студентові в адаптації до нових умов життєдіяльності. На цьому етапі передбачена:

  • діагностика готовності до навчально-пізнавальної діяльності, мотивів навчання, ціннісних орієнтацій, соціально-психологічних установок;
  • допомога в розвитку учбових умінь і регуляції своєї життєдіяльності;
  • психологічна підтримка першокурсників у подоланні труднощів самостійного життя і вибудовуванні комфортних взаємин з однокурсниками і викладачами;
  • консультування першокурсників, що розчарувалися у вибраній спеціальності;
  • корекція професійного самовизначення при компромісному виборі професії.

На другому і третьому курсах (відносно благополучний етап інтенсифікації):

  • проводиться діагностика особистісного й інтелектуального розвитку;
  • надається допомога у вирішенні проблем, що виникають у взаєминах з однолітками і викладачами, а також в особистих стосунках.

На четвертому і пятому курсах (етап ідентифікації):

  • здійснюється «фінішна» діагностика професійних здібностей;
  • надається допомога в знаходженні професійного поля реалізації себе;
  • здійснюється підтримка в знаходженні сенсу майбутньої життєдіяльності.

Актуальні завдання Майстерні щодо її розвитку:

  • створення банку адаптованих (групових і індивідуальних) комп’ютерних програм діагностики особистості;
  • розробка психодіагностичних засобів вивчення і контролю розвитку психічних станів та професійно важливих особистісних властивостей студентів;
  • розробка системи психогігієнічного і соціально-психологічного консультування абітурієнтів, студентів, науково-педагогічних і керівних кадрів ВНЗ 

Цілеспрямована і продуктивна робота Майстерні практичного психолога сприяє підвищенню ефективності навчальнометодичної і виховної роботи ВНЗ, повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку студентів на всіх етапах навчання, формуванню у студентів здібностей до саморозвитку і самовиховання, формуванню соціальноактивної особистості.

До участі в роботі Майстерні  практичного психолога запрошуються усі бажаючі студенти 1-5 курсів спеціальності «Психологія».

Графік роботи: щодня (крім вихідних) з 15.30 до 18.00.